KOBE UNIVERSITYSOLAC神戸大学 大学教育推進機構 国際コミュニケーションセンター

 濱田 真由(メディア研究部門 助教)

担当授業

学部
Academic English Communication, Academic English Literacy, Reading 3
大学院
言語教育環境論特殊講義

専門分野

心理言語学・英語教育

 

メッセージ

英語に限らず、新たな言語を学習することで、新たな世界が広がります。大学では、色々なことに挑戦し、視野を広げていってほしいと思います。

 

主要論文

論文

  • Hamada, M., & Yokokawa, H. (2017). Effects of Modality Differences on Syntactic Priming in the Language Production of Japanese EFL Learners. Language Education & Technology, 54, 55-82.
  • Hamada, M., & Yokokawa, H. (2019a). Effects of Proficiency on Syntactic Priming in the Language Production of Japanese EFL Learners. JACET Journal, 63, 47-64.
  • Hamada, M., & Yokokawa, H. (2019b). Effects of Repeated Exposure to Syntactic Structures on Syntactic Priming in the Language Production of Japanese EFL Learners. ARELE: Annual Review of English Language Education in Japan, 30, 65-80.

口頭発表・講演・セミナーなど

  • Hamada, M., & Yokokawa, H. The Effects of Short-Term Overseas Training on Vocabulary Usage of Japanese L2 English Learners’ Speaking and Writing. Annual Conference of American Association for Applied Linguistics (AAAL). Toronto, March 2015. 
  • Hamada, M., & Yokokawa, H. Effects of Modality Differences on Syntactic Priming in Language Production of Japanese EFL Learners. Annual Conference of American Association for Applied Linguistics (AAAL). Portland, March 2017.
  • Hamada, M., & Yokokawa, H. Effects of Proficiency Differences on Syntactic Priming in Language Production of Japanese EFL Learners. Annual Conference of American Association for Applied Linguistics (AAAL). Chicago, March 2018. 
  • 濱田真由・横川博一(2018).統語構造への繰り返し接触が日本人英語学習者の第二言語産出時の統語的プライミング効果に及ぼす影響. 電子情報通信学会(IEICE)思考と言語研究会「時間経過の認知と表現」・「言語の教育・言語と教育」・「思考と言語一般」.

連絡先

研究室:D624
メールアドレス:myhama(アットマーク)harbor.kobe-u.ac.jp 
ホームページ:


教員紹介に戻る